پشتیبانی 24/7 :

031-36691964 | 021-88203003

جستجو

در سال جدید چه تصمیماتی در جهت حفظ هوشمندانه امنیت سایبری خود دارید ؟

تیتر مطالب

برای بسیاری از مردم، سال نوع زمان مهمی برای شروعی دوباره و بهبود رفتارها و کارهای مربوط به سال گذشته است. در نتیجه، بسیاری از ما تمرکز خود را روی تصمیمات سال جدید میگذاریم و اهداف خود را برای سال پیش رو مشخص میکنیم. در حالیکه کاهش ورزن، ترک سیگار و یا رفتن به باشگاه مشهورترین تصمیمات هستند، ازرش ویژه ای نیز برای فکر کردن در مورد ارتباط با تکنولوژی قائل شوید.

مشکل امروزه در تصمیمات سال نو پیچیده شدن بیش از حد آنهاست. کنفوسیوس می گوید: “زندگی ساده است ما بیش از حد اصرار بر پیچیده کردن آن داریم”

به جای داشتن اهداف در دسترس خودمان میخواهیم با یکبار امتحان کردن در سریعترین زمان ممکن به نتیجه مطلوب برسیم. کاهش وزن یک مثال عمومی در این زمینه است.

بسیاری از افراد سال جدید در باشگاه ثبت نام میکنند، از نوشیدنی ها و غذاهای چاق کننده پرهیز می کنند و به برنامه ی غذایی سالمی روی می آورند. با چنین روش افراطی ای، خود را برای شکست آماده کرده ایم و نتیجه ای نخواهیم گرفت! در عوض اهداف کوچک، دست یافتنی و محدود به زمان به نتیجه خواهند رسید.ُ

7 قدم برای امنیت هوشمندانه در  سال 2017

1-      نوع متفاوتی از سم زدایی

یکی از تصمیماتی که ممکن است در سال جدید در نظر نگرفته باشید سم زادیی دیجیتالی است. با رسیدن به تعادل بین زندگی واقعی و تکنولوژی به نتیجه ای مثل بهبود تمرکز و خواب آرامتر خواهید رسید.

در حقیقت، گزارش ارتباطات بازار آفکام در سال 2016، نشان داده است که وابستگی ما به اینترنت تاثیر منفی روی زندگی شخصی و کاری داشته است. در مطالعه ای که از کاربران خواسته شد برای مدت زمان مشخصی آفلاین باشند، بخش اعظمی از شرکت کنندگان تجربیات مثبتی را گزارش دادند. یک سوم آنها گفتند احساس میکنند فعالتر شده اند، 27درصد حس رهایی داشتند و یک چهارم آنها گفتند که از زندگی بیشتر از قبل لذت برده اند. کلید داشتن یک سم زدایی دیجیتال موفق، در هر صورت، تعیین اهداف واقع بینانه است. بجای ترک کردن کامل تکنولوژی، یک روز در هفته را برای آفلاین بودن مشخص کنید. متعاقبا چرا ساعت 7 هرشب اینترنت خود را خاموش نکنید و شب خود را صرف کارهای مفیدتر و خواب راحتتری ننمایید؟

2-      برنامه ریزی مناسبی برای امنیت سایبری خود داشته باشید.

اصول یکسانی را برای امنیت سایبری به کار بگیرید. به جای اینکه تمامی پسوردهای خود را در ابتدای سال میلادی عوض کنید و از تمامی شبکه های اجتماعی خود خارج شوید، یک رویکرد بلند مدت با قدم های کوچک داشته باشید. مطمئن شوید که در بهترین شکل امنیت سایبری قرار دارید، به شما توصیه میکنیم :

3-      نرم افزار آنتی ویروس و ضد بدافزار نصب کنید

شاید اشتراک آنتی ویروس شما به پایان رسیده، یا در هرصورت دلیلی برای عدم استفاده از آنتی ویروس داشته باشید. ما به شما توصیه میکنیم همین حالا برای آن هزینه کنید. بدون داشتن آنتی ویروس در معرض خطرات زیادی از آسیبهای دانلود بدافزارهای مخرب هستید یا قربانی یک کلاهبرادی خواهید شد. همانطور که محقق ESET میگوید : آنتی ویروس هرگز کهنه نیست!

4-      تمامی نرم افزارهایتان را مرتب به روز رسانی کنید.

آپدیت های نرم افزار معمولا پیغام های پاپ آپ ناخوشایندی بنظر می رسند- اما وصله به موقع سیستم شما برای حفاظت در برابر حملات ضروریست. آپدیت های نرم افزاری برای برنامه ها – شامل ماکروسافت و اینترنت اسکپلورر همچین آپدیت های تلفن همراهتان شامل آپدیتهای امنیتی ضروری، به حفظ امنیت سیستم هایتان کمک می کند.

5-      تبدیل پسوردها به پسوردهای هوشمندانه

اگر از پسورد مشابهی برای تمامی دستگاهها و حساب های کاربریتان استفاده میکنید،زمان تغییر آنهاست! پسوردهای ضعیف و قبلا استفاده شده کار هکر را بسیار ساده می نماید.!

سال نو را با ایجاد امنیت، پسوردهای پیچیده برای تمامی اکانت های خود آغاز کنید. به طوریکه این مرحله نباید متوقف شود، زمانهایی را به صورت دوره ای برای تغییر منظم پسوردهایتان و ایجاد عادت جدید برای انتخاب پسوردها در تقویم خود مشخص نمایید.

6-      اکانتهای خود در صفحات اجتماعی را حفظ کرده اما با آنها با احتیاط رفتار کنید.

به جای پاک کردن تمامی اکانتهای خود یا خارج شدن از آنها، چرا رویکرد متعادل تری انتخاب نمیکنید؟ از اکانتهای خود بر مبنای تک کاره و غیر عمومی استفاده کنید نه اینکه روی دستگاههای مختلف در جاهای مختلف و عمومی که غیر از شما افراد دیگری به ان دسترسی دارند، از اکانتهای خود استفاده کنید.

همچنین مهم است که آگاهانه اقدام به انتشار پست در شبکه اجتماعی خودتان  نمایید، برای امنیت اکانت خود –لازم نیست بیش از حد هزینه کنید. تاریخ تولدتان و یا زمانی که در تعطیلات می گذرانید وقتیکه به دست هکرها و مجرمان سایبری برسد ممکن است خطرناک باشد.

7-      تفکر امنیت سایبری را برای تمامی دستگاههایتان به کار ببندید

آیا میدانید دستگاههای شما مثل گوشی تلفن همراهتان نیز میتوانند سوژه ای برای حملات باشند؟ با تمامی تکنولوژی های متصل به اینترنت در معرض خطر خواهید بود. ضروری است که  تفکرات و امنیت یکسانی را برای تمامی دستگاههای خود به کار ببرید نه فقط لپ تاپتان!

اجرای این تغییرات کوچک ولی موثر در رفتار و تکنولوژی مورد استفاده می تواند تفاوت زیادی را در سال 2017 ایجاد کند. قدم های پیشرفت برای رسیدن به موفقیت  ثابت هستند نه تند و سریع.

منبع :www.welivesecurity.com