پشتیبانی 24/7 :

031-36691964 | 021-88203003

جستجو

چند میلیون حساب ایمیل در معرض خطر بزرگ نقص داده قرار گرفته اند

تیتر مطالب

272 میلیون حساب ایمیل در معرض خطر بزرگ نقص داده قرار گرفته اند.

بر اساس یافته های کارشناسان امنیتی ، صدها میلیون نام کاربری و کلمه ی عبور در معرض خطر جدی قرار دارند.

با توجه به صحبت های Alex Holden ، بنیان گذار و مدیر ارشد فناوری اطلاعات شرکت Hold Security ، با خبرگزاری رویترز ،272 میلیون نفر در معرض خطر قرار دارند.

در حالیکه اکثر کاربرانی که هدف این حملات قرار گرفته اند جزء کاربران محبوب ترین سرویس خدمات ایمیل Mail.ru در روسیه می باشند این نقص عمده ی داده، کاربران Google، Yahoo و Microsoft را نیز هدف حملات خود قرار داده است.

Hold Security نسبت به “هکر روسی جوان” که در فضای آن لاین مجموعه ای بالغ بر 1.17 بیلیون هویت سرقت شده را گرد آورده هشدار جدی داد.

به گفته ی آقای Holden اطلاعات به دست آمده در این زمینه معتبر بوده و این جوان روسی تمایل خود را برای نشر این داده ها به افراد نامناسب نشان داده است و چیزی که در این میان می تواند برای این افراد جالب توجه باشد استفاده ی چند باره از این اطلاعات می باشد.

این شرکت در تحقیقاتی که در این راستا انجام داده است به نکات جالبی دست یافته است. زمانی که موضوع را شکافته و با نگاهی دقیق تر به آن نگریسته اند به این نتیجه رسیده اند که این هکر جوان موضوعی را از دید آنها دور نگه داشته است. طی چند روز ارتباط و استفاده از روش های استراتژیک در نهایت این هکر جوان اطلاعات مفیدی را بر روی صفحه ی شخصی خود منتشر ساخته است. در پایان این جوان که اهل شهر کوچکی در روسیه می باشد، به طور باور نکردنی اطلاعات و هویت 1.17 بیلیون نفر را به سرقت برده که کارشناسان امنیتی همچنان در پی شناسایی آنها هستند.

هنوز مشخص نشده است که این جوان ناشناس چگونه به این حجم بزرگ از اطلاعات دست یافته است اما کارشناسان امنیتی در پی کشف این موضوع می باشند.

منبع: www.welivesecurity.com