پشتیبانی 24/7 :

031-36691964 | 021-88203003

جستجو

78درصد از ایمیل های کریسمس اسپم و بسیاری از آنها حاوی باج افزار هستند! ریپورت کنید.

تیتر مطالب

78درصد از ایمیل هایی که در طول هفته گذشته از طریق عملیات امنیت ابری Cyren بررسی شده اند، اسپم بودند.

ضمن تبریک سال نو میلادی، فصل تعطیلات براساس گزارشی از Cyren فرصتی برای اسپم ها محسوب میشود.

شرکت فناوری امنیت اینترنت گزارش کرده است که ایمیلهایی با موضوعی شامل کلمه “Christmas” تقریبا به طور کامل یا تجاری هستند یا خرابکارانه!

به علاوه سه چهارم (78درصد) از ایمیل هایی که در هفته گذشته توسط شرکت عملیات امنیت ابری بررسی شده از بین میلیون ها ایمیلی که روزانه تجزیه و تحلیل شده اند، اسپم بودند.

این ایمیل ها میتوانند دردسری بیشتر از گرفتن فضای اینباکس ایمیل شما را داشته باشند. تعداد قابل توجهی از پیام ها شامل لینکی به سایتهای خرید آنلاین هستند که ادعای تخفیفات ویژه از کالاهای برندهای مشهور  مخصوصا در صنعت پوشاک مثل Nike، UGG، Michael Korsو … را دارند.

به طور خاص کمپینی با هدف گرفتن سایت Michael Kors ، بیشترین تعداد حملات بدون نرم افزارهای مخرب شناسایی شده توسط عملیات امنیت ابری Cyren در این سال به خود اختصاص داده است.

این کمپانی هشدار داده است، با اینکه این نوع کمپین های فیشینگ فایل ضمیمه مخربی در ایمیل ندارند اما قادرند کامپیوتر و یا شبکه را با باج افزارها آلوده کنند. آنها میتوانند با گروگان گرفتن فایل ها از افراد به دام افتاده پول سرقت کنند.

بنابراین بهتر است نه تنها در این ایام بلکه همیشه ایمیل هایی از منابع ناشناس تحت عنوان حراج ها و تخفیفات ویژه و یا با هرعنوانی که شما را ترغیب به دیدن فایل ضمیمه یا لینکی میکند باز نکرده و نرم افزارهای امنیتی خود را به روز نگه دارید.