پشتیبانی 24/7 :

031-36691964 | 021-88203003

جستجو

افزونه ی ضد فیشینگ کروم

تیتر مطالب

هشدار رمز عبور گوگل : افزونه ی ضد فیشینگ کروم

به گزارش ESET  گوگل به کمک  افزونه ی ضد فیشینگ کروم در برابر حملات فیشینگ موضعی آشکار گرفته است. این افزونه حملات فیشینگ را پس از ابتلای کاربر خنثی میسازد.

هشدار رمز عبور رایگان بوده و برای زمانی طراحی شده که کاربر رمز عبور خود را در سایتی خارج از دامنه ی گوگل تایپ می کند. این سرویس کلمه ی عبور کاربر گوگل را رمز گذاری کرده و هرزمان که کاربر این رمز را خارج از وب سایت گوگل تایپ کند مرورگر آن را چک خواهدکرد.چنانچه کلمه عبور مشابه را کشف کند یک پنجره با پیشنهاد تنظیم مجدد کلمه عبور باز خواهد شد.

کاربران سازمانی گوگل میتوانند از این افزونه برای کل دامنه استفاده کرده و همچنین به مدیران امکان دریافت اطلاعیه های کاربران را میدهد و به طور بالقوه نسبت به تهدیدات اولیه هشدار می دهد.

کاربرانی که از یک کلمه عبور در سایت های مختلف استفاده می کنند  اخطارهای نامناسب خواهند گرفت، اگرچه توصیه ی متخصصان این حوزه همواره استفاده از کلمات عبور متفاوت بوده است، درنتیجه تشویق به تغییر کلمه ی عبور کار بدی نخواهد بود.با این وجود این افزونه به کاربران اجازه میدهد قادر به غیر فعال کردن زنگ هشدار در سایت های خاصی باشند.

گوگل با به روز رسانی این افزونه ، آن را به نسخه ی 1.4 ارتقا داده است.خوشبختانه این افزونه برای مقابله با حملات فیشینگ در حال به روز رسانی می باشد.

با توجه به آمار اعلام شده از سوی شرکت گوگل تا تاریخ  اول ماه می سال جاری 27,797  کاربر این افزونه را دانلود کرده اند.

منبع: www.welivesecurity.com