پشتیبانی 24/7 :

031-36691964 | 021-88203003

جستجو

انتشار بروزرسانی امنیتی گوگل کروم برای آسیب پذیری ZERO-day

تیتر مطالب

جدیدترین بروزرسانی امنیتی گوگل کروم، هشت آسیب پذیری موثر بر نسخه های دسک تاپ را برطرف می کند.
گوگل یک به روزرسانی را برای مرورگر وب Chrome خود ارائه داده است که یک سری آسیب پذیری ها  از جمله آسیب پذیری Zero-day را برطرف می کند. حفره های امنیتی که بر روی نسخه های Windows، macO و Linux  این مرورگرمحبوب تأثیر می گذارند.
“گوگل اعلام کرده از وجود آسیب پذیری CVE-2021-30563 آگاه است.” به روزرسانی امنیتی گوگل آسیب پذیری جدید ZERO-day که اخیرا کشف شده است را پوشش داده که ناشی از یک نوع اشتباه در موتور جاوا اسکریپت منبع باز V8 است و در کروم و سایر مرورگرهای وب مبتنی بر Chromium استفاده می شود.
طبق گزارش سایبر سکیوریتی، یک مهاجم از راه دور می تواند از طریق فریب یک قربانی بی خبر هنگام بازدید از یک وب سایت خاص که خودش طراحی کرده است و ایجاد سردرگمی، کد دلخواه خود را بر روی سیستم اجرا کند  و از این آسیب پذیری سو استفاده کند.
گوگل با انتشار بروزرسانی جدید علاوه بر برطرف نمودن آسیب پذیری Zero-day هفت حفره امنیتی دیگر را نیز برطرف نموده است. گوگل به طور خاص شش مورد آسیب پذیری را ذکر کرده است که توسط محققان برطرف شده، پنج مورد آسیب پذیری خطرناک تر ذکر شده اند، در حالی که یکی از آنها در دسته متوسط طبقه بندی شده است.
مرکز هماهنگی تیم اضطراری رایانه ای هنگ کنگ  این آسیب پذیری ها را در دسته بسیار خطرناک طبقه بندی کرد. همچنین هشدار داد چندین آسیب پذیری در گوگل کروم شناسایی شد که یک مهاجم از راه دور با استفاده از این آسیب پذیری ها و اجرای کد از راه دور میتواند داده ها در سیستم مقصد را دستکاری کند.
با در نظر گرفتن آسیب پذیری های فاش شده، کاربران می توانند مرورگرهای خود را به آخرین نسخه (91.0.4472.164) در اسرع وقت به روز کنند. اگر به روزرسانی خودکار را فعال کرده باشید، مرورگر شما باید خود به خود به آخرین نسخه موجود بروز شود. با این وجود، در غیر اینصورت، می توانید با مراجعه به بخش درباره Google Chrome ، که در بخش راهنما در نوار منو یافت می شود ، به طور دستی مرورگر خود را به روز کنید.

 

منبع :
https://www.welivesecurity.com//