پشتیبانی 24/7 :

031-36691964 | 021-88203003

جستجو

انتشار به روز رسانی اضطراری توسط مایکروسافت برای رفع مشکل نمایش XPS

تیتر مطالب

مایکروسافت یک به روز رسانی مستقل و اضطراری برای برخی از ورژن های NET framework. و NET. که مشکل نمایش XPS بعد از به روز رسانی دسامبر 2022 پیدا کردند، منتشر کرد.
کاربران در هنگام مشاهده اسناد XPS ارائه شده با استفاده از برنامه های مبتنی بر Windows Presentation Foundation (WPF) با خطاهایی مواجه می شوند.
این به روز رسانی اضطراری که امروز منتشر شده است، از طریق windows update در دسترس نخواهد بود و به صورت اتوماتیک در دستگاههای تحت تاثیر نصب نمی شود.
می توانید پکیج آپدیت NET framework. را به صورت جداگانه از Microsoft Update Catalog دریافت نمایید.
ادمین ها نیز می توانند به صورت دستی این آپدیت را در Windows Server Update Service(WSUS) و Microsoft Endpoint Configuration manager وارد نمایند.
“باید بعد از نصب این به روز رسانی سیستم خود را ریستارت کنید. پیشنهاد می شود از تمامی برنامه های مبتنی بر NET framework. خود قبل از اعمال این به روزسانی خارج شوید.”
“برای نسخه هایی از NET Framework. که رفع اشکال نشده اند، مایکروسافت در پی یافتن راهکاری است که همزمان با حفظ سازگاری مشکل نیز حل شود.”

راهکاری برای کاربرانی که تحت تاثیر این مشکل قرار گرفته اند:
مایکروسافت یک راهکار موقتی برای کاربران یا ادمین هایی که نمی توانند همین امروز این به روز رسانی اضطراری را نصب کنند نیز پیشنهاد داده است.
این راهکار نیازمند این است یک اسکریپت PowerShell اجرا کنید :
1- دانلود اسکریپت PowerShell
2- باز کردن آن به عنوان یک ادمین
3- در پنجره باز شده، به دایرکتوری که اسکریپت دانلود شده است بروید.
4- دستور kb5022083-compat.ps1 -Install\. در پنجره باز شده اجرا نمایید.(برای حذف این راهکار از Uninstall- استفاده کنید).
Redmond راه ‌حل جایگزینی را به اشتراک گذاشته است که می‌تواند در صورت خرابی اسکریپت PowerShell مورد استفاده قرار گیرد و نیازمند غیرفعال کردن رفتار امنیتی پیشرفته برای اسناد XPS است.
مایکروسافت هشدار می دهد: در صورتیکه فایل های XPS را از اینترنت یا ایمیلی غیرقابل اعتماد دریافت کرده اید، پیشنهاد می شود به هیچ وجه این رفتار امنیتی را غیرفعال نکنید.

منبع: https://www.bleepingcomputer.com