پشتیبانی 24/7 :

031-36691964 | 021-88203003

جستجو

این تهدید برد کامپیوتر شما را می سوزاند:Dark Purple ‘USB Killer’

تیتر مطالب

درایورهای USB به حمل ویروس ها و تروجان ها متهم هستند، اما یک کارشناس الکترونیک روسی در حال حاضر درایوی ایجاد کرده که به معنای واقعی کلمه برد کامپیوتر شما را با ولتاژ بالا می سوزاند.

به گزارش Daily Mail ،  تهدید USB Killer توسط یک وبلاگ نویس با نام مستعار Dark Purple ایجاد شده که برای اولین بار جزئیات این دستگاه در ماه فوریه منتشر شد. این وبلاگ روسی تاکنون توسط وب سایت های مختلف به زبان انگلیسی ترجمه و با تصاویر و جزئیات فنی تکمیل شده است.

این دستگاه برای انتقال قدرت از پورت USB با استفاده از مبدل DC-to-DC  تا جایی که ولتاژ 100- شود ، طراحی شده است. در این ولتاژ اجزای کامپیوتر بیش از اندازه تحت فشار قرار می گیرد. این فرایند به صورت چرخه ای است که در آن  احتمال از بین رفتن همه چیز وجود دارد.

در لپ تاپ های مدرن امروزی ، USB با  CPU یکپارچه شده و همین امر باعث می شود اثر این حمله بسیار چشمگیر باشد. ترکیب ولتاژ و جریان بالا برای شکست  small TVS diodes در خطوط bus کافی است و موفق به سوزاندن بعضی اجزای (components)  حساس – و اغلب CPU  ها می شود.

Dark Purple ، اظهار کرده است که این ایده پس از خواندن مطلبی در مورد فردی که USB دوستش را از کوله پشتی آن به سرقت برد و زمانی که آن را به لپ تاپش وصل کرد تقریبا نیمی از لپ تاپش سوخت ، به ذهنش رسید. به گزارش Network world این کارشناس روسی الکترونیک این ایده را گسترش داده و سپس از چین circuit boards سفارش و به طراحی یک نمونه ی اولیه اقدام کرده است.

با اتصال USB drives های ناآشنا به دستگاه خطر زیادی شما را تهدید می کند. Dark Purple’s ‘USB Killer’ به ما یادآوری می کند که خطرات بالقوه ای وجود دارد که می تواند به سیستم های کامپیوتری آسیب های دائمی وارد آورد.

منبع: www.welivesecurity.com