پشتیبانی 24/7 :

031-36691964 | 021-88203003

جستجو

با بکارگیری راه حل های رمزنگاری داده، از نقض اطلاعات خود،جلوگیری نمایید.

تیتر مطالب

رمزگذاری می تواند پاسخ موضوعات امنیت داده ای زیادی باشد که شرکت های کوچک و متوسط با آنها روبرو هستند. رمزنگاری نه تنها می تواند از استفاده غیرمجاز اطلاعات حساس محافظت کنند بلکه خطرات ناشی از نقض داده ها را کاهش می دهد. همچنین پیاده سازی این تکنولوژی می تواند گام دیگری به سوی رعایت قوانین به خصوص با توجه به مقررات حفاظت اطلاعات عمومی (GDPR)  باشد.
اما در امنیت سایبری باید به این نکته توجه کرد که یک محصول یا سرویس به تنهایی نمی تواند  تمامی تهدیدات بالقوه ی موجود را تحت کنترل داشته باشد. این امر در مورد رمزگذاری با وجود مزایای زیادی که دارد، نیز صادق است و همچنان محدودیت هایی وجود دارد که لازم است در نظر گرفته شوند. بنابراین قبل از انتخاب یک محصول، مطمئن باشید که محصول مورد نظر برای نیازهای شما بهترین و مناسبترین محصول موجود باشد.

  • تمرکز بر سهولت استفاده

براساس مطالعه اخیر بر روی نقض داده ای، خطای انسانی یکی از نقشهای مخرب و دلایل ریشه ای نقض داده هاست.
همیشه نیاز خواهد بود که رمزنگاری توسط کاربر براساس سیاست و آموزش انجام شود. اگر این عملیات نیازمند دانش تخصصی باشد و محصول کاربرپسند نباشد، ممکن است کارمندان تلاش کنند راه ساده تری بیابند و قوانین شرکت را نادیده بگیرند. با یک راه حل ساده و کاربرپسند می توان از این امر اجتناب کرد.

  • نیاز به راه حلی با مدیریت ساده

براساس بررسی های اخیر ESET، هنگامی که شرکت یا سازمانی در حال انتخاب راه حلی برای رمزنگاری است، انتخاب مبنی بر مدیریت ساده و قابلیت بازگردانی کلید دسترسی از دست رفته یکی از مهمترین معیارهاست.
برای اجتناب از وقوع مواردی که کارمندان به دلیل فراموش کردن کلیدهای خود قادربه بازگشایی اطلاعات خود نیستند به دنبال راه حل هایی باشید که از یک سیستم با کلیدهای رمزنگاری مشترک که توسط مدیران سایت و شبکه مدیریت می شوند، استفاده کنند.
این مورد مانند استفاده کلیدهای واقعی برای باز کردن قفل ها می باشد، اما در اینجا، داده های رمزنگاری شده ی مشترکی، درون گروه های از پیش تعریف شده، با سادگی و سریع و در عین حال شفاف برای کاربران، ایجاد می شود.

  • سازگاری، مقیاس پذیری و انعطاف پذیری را در نظر داشته باشید.

adapt block 768x512

راه حلی که انتخاب می کنید باید مقیاس پذیر و انعطاف پذیر باشد، به طوریکه بتوانید در صورت نیاز به راحتی ویژگی های پیشرفته ای را اضافه نمایید و همچنین سیاست های اجباری و کلیدهارا از راه دور تعریف نمایید که به شما برای داشتن تنظیمات و پیکربندی قوی کمک می کند.
محصولی را انتخاب کنید که نیاز به نصب مجدد هنگام تمدید یا ارتقا ورژن نداشته باشد. به علاوه اگر راه حل رمزنگاری  که انتخاب می کنید دارای لایسنس مدت دار است خدمات نصب، پشتیبانی و نگهداری سالانه داشته باشد.

  • افرادی را انتخاب کنید که به آنها اطمینان دارید

راه حلی را انتخاب کنید که از الگوریتم های رمزنگاری استاندارد صنعتی استفاده می کند  تا  بتوانید به آنها اعتماد کنید و یک سیستم با به اشتراک گذاری کلید پیشرفته برای تبادل اطلاعات امن بین همه کاربران را انتخاب کنید.
بررسی کنید که آیا راه حل رمزنگاری شما مطابق با استاندارد FIPS-140-2 و توسط موسسه ملی استاندارد و فناوری (NIST) تأیید شده است، یا خیر؟ آیا توسط موسسات کلیدی در بازار تأیید شده است (به عنوان مثال OPSWAT) ) و در آزمایش های مستقل کارایی لازم را داشته اند یا خیر؟
<<هر سوالی در مورد خصوصیات و کارایی محصول دارید، بپرسید.
استراتژی محافظت از اطلاعات خود را با دقت تنظیم کنید و راه حل رمزنگاری را انتخاب کنید که به شما کمک کند تا استراتژی های خود را به بهترین نحو انجام دهید. برای تصمیم گیری درست، از پرسیدن سوالاتی که ممکن است در مورد قابلیت استفاده و ویژگی های محصول داشته باشید، نگران نباشید. ممکن است تعجب کنید که چطور بسیاری از راه حل های رمزگذاری موجود در بازار، اصول اولیه را پوشش نمی دهد.
در مقالات بعدی به سوالاتی که نیاز است جواب آن ها را بدانید، خواهیم پرداخت.

 

منبع : https://www.welivesecurity.com