پشتیبانی 24/7 :

031-36691964 | 021-88203003

جستجو

خطر کارمندان با ” دقت سایبری پایین “

تیتر مطالب

برخی کارمندان  فاقد درک اساسی در زمینه امنیت سایبری هستند اما با این حال به  ظرفیت های امنیتی کسب و کار خود اطمینان بیش از اندازه ای دارند.
این موضوع مبنای تحقیقی شد که اخیرا انجام شده و با توجه به آن مشخص شد که 63 درصد از شرکت های انگلیسی معتقدند سیستم های آنها از بالاترین سطح حفاظت بوده و فرآیندهای لازم برای روبرو شدن با نقض های بالقوه را دارا می باشند.
در این گزارش عدم دانش کافی در میان کارمندان نیز مورد بررسی قرار گرفت و بیش از نیمی از کارمندان معتقدند که باز کردن ایمیل روی سیستم های خودشان کاملا امن است و مشکلی ایجاد نخواهد کرد.
عدم وجود آموزش امنیت سایبری در سازمان و شرکت ها می تواند ریشه چنین مشکلاتی باشد، با توجه به اینکه 62 درصد از پاسخ دهندگان می گویند تنها آموزش هایی که در زمینه کاری لازم بوده است را گذرانده اند. نزدیک به 46 درصد از آنها حدودا 30 دقیقه آموزشی گذارنده اند و 27درصد از آنها هیچ آموزشی ندیده اند.
عواقب بالقوه نبود چنین آموزش هایی نگران کننده است و عدم درک کافی از امنیت سایبری به عنوان یکی از موثرترین موانع در حفظ امنیت داده می باشد.
این یافته نشان می دهد نگرانی ها در مورد امنیت داده ها و همچنین اهمیت وجود آموزش های امنیت سایبری و لزوم ایجاد مقررات GDPR در سازمانها و شرکت ها را افزایش می دهد، به احتمال زیاد این مقررات تا سال آینده در اتحادیه اروپا اجباری خواهند شد.
با اینکه همه ی شرکت های اروپایی ادعا می کنند که برای اجرای مقررات GDPR آمادگی دارند اما طی تحقیقاتی که ماه پیش انجام شده مشخص شد که تنها یک شرکت از هر 5 شرکت آماده ی اجرای این مقررات هستند.
پرداختن به چنین شکافی در زمینه دانش و آموزش بسیار مهم است به طوری که رییس پلیس سایبری جهانی هشدار می دهد : یک استراتژی صحیح در مدیریت خطرات سایبری داشتن مدیریت کاردان و هوشمند در زمینه امنیت سایبری می باشد. به هر حال سازمان ها ابتدا باید بررسی کنند که آسیب پذیری کجا وجود دارد و بعدا برای از بین بردن شکاف های موجود اقدام کنند.
“بسیاری از سازمان ها با کمبود استعداد و مهارت در بخش آی تی خود روبرو هستند که به طور کلی به نوبه خود می تواند نقاط ضعف قابل توجهی را در اقدامات امنیتی ایجاد کند. ”
لازم به ذکر است، شرکت مهندسی پانا با بیش از 12 سال سابقه در زمینه ارائه راهکارهای سخت افزاری و نرم افزاری امنیت شبکه، می تواند در زمینه آموزش امنیت سایبری به شما کمک کند. لطفا درصورت نیاز به اطلاعات بیشتر در این زمینه با این شرکت تماس حاصل فرمایید، همکاران ما با افتخار آماده پاسخگویی می باشند.

منبع : https://www.welivesecurity.com