پشتیبانی 24/7 :

031-36691964 | 021-88203003

جستجو

ده پیشنهاد امنیتی برای تابستان امسال

تیتر مطالب

مسواک؟ برداشتم. حوله؟ برداشتم. کامپیوتر، گوشی های هوشمند، تبلت؟ برداشتم. اگر شما هم یکی از کسانی هستید که بدون همراه داشتن ابزارهای فناورانه راهی سفر نمی شوند، بنابراین لازم است از خطراتی که در کمین شما، هنگام اتصال به اینترنت های عمومی می باشد، آگاه باشید. امنیت سایبری بسیار مهم است.

اما اصلا نگران نباشید، راه هایی برای حفاظت در برابر مجرمان سایبری وجود دارد. چند سال پیش، Stephen Cobb و دیگر محققان امنیتی ESET راهنمای کوتاهی را برای این منظور تهیه کردند که امروز ما آن را به روز رسانی کرده و برای کمک به کاربران برای داشتن سفری امن  و به منظور حفاظت کامل از تمامی داده ها و اطلاعات آنان  در اختیار شما قرار می دهیم.

  1.   اطمینان حاصل کنید که سیستم عامل لپ تاپ و دستگاه های تلفن همراه به روز رسانی شده باشد. لازم است از آخرین نسخه ی نرم افزار استفاده کرده  و جهت محافظت کامل از راه حل های امنیتی معتبراستفاده کنید.
  2.   از داده های خود نسخه ی پشتیبان تهیه کرده و این نسخه ی پشتیبان را در محلی امن نگاه دارید. در طول سفر، سعی کنید داده ها و اطلاعات مهم و شخصی خود را از روی hard drive بر روی encrypted external storage ذخیره سازید.
  3. هرگز دستگاه خود را بدون توجه در مکان های عمومی رها نکنید.با استفاده از راه حل Anti – theft می توانید لپ تاپ و یا تلفن همراه سرقت شده ی خود را ردیابی کرده و در صورت نیاز محتویات آن را از راه دور حذف نمائید.
  4. مطمئن شوید که بر روی تمامی دستگاه های خود اعم از لپ تاپ، تلفن همراه و تبلت از کلمه ی عبور و  inactivity timeout استفاده کنید و کوتاه ترین زمان ممکن را نیز در نظر بگیرید. شاید هر بار ، ورود به سیستم دشوار باشد اما بهتر از این است که داده ها را در معرض خطر سرقت قرار داد.
  5. در صورت امکان، تنها از سرویس های  اینترنتی معتبر استفاده کنید. در هتل و یا جایی که  اقامت دارید نام  Wi-Fi را بپرسید. سپس دقیقا از همان نام استفاده کنید.  مراقب کلاهبردارانی که تلاش دارند با استفاده از نام  Free Wi-Fi ، و یا چیزی مشابه نام اصلی شما را فریب دهند، باشید.
  6.   چنانچه پس از اتصال به Wi-Fi محل اقامتتان از شما درخواست شود که به منظور اتصال، نرم افزارهای خود را به روز رسانی نمائید، بلافاصله اتصال خود را قطع نموده مراتب را به اطلاع مسئول هتل برسانید.
  7. از Wi-Fi رمز گذاری نشده با  WPA2 استفاده نکنید.هر چیزی با استانداردهای پایین تر نمی تواند به اندازه ی کافی امن باشد و البته به سادگی در معرض خطر قرار میگیرد.هر زمان که از اینترنت استفاده نمی کنید اتصال خود را از Wi-Fi  قطع کنید.
  8. اگر مجبور به استفاده از Wi-Fi عمومی برای اتصال به شبکه ی شرکت خود شدید، حتما از virtual private network استفاده کنید.
  9. حتی الامکان برای خرید آن لاین و یا خدمات بانکی از Wi-Fi های عمومی استفاده نکنید. چنانچه لازم است حساب بانکی خود را چک کرده و یا خریدی انجام دهید، از data plan خود استفاده کرده و یا hotspot خود را برای این منظور ایجاد کنید.
  10.   اگر از آنتی ویروس استفاده نمی کنید و تردید دارید که لپ تاپ شما آلوده است یا خیر، می توانید از ESET Online Scanner استفاده کنید. این محصول نیاز به نصب نداشته و می تواند برای شناسایی و حذف بدافزارها on-the-go استفاده شود.

منبع: www.welivesecurity.com