پشتیبانی 24/7 :

031-36691964 | 021-88203003

جستجو

روز مقایسه مادران

تیتر مطالب

 مادران کدام کشورها از همه سخت گیر تر هستند؟

آیا برای شما نیز پیش آمده که با خودتان بگویید: مادر من سخت گیر ترین مادر دنیاست؟ ” اتاقت رو تمیز کن. ظرف ها رو بشور. باید راس ساعت 9 شب برگردی خونه. ” اینها چند نمونه ی کوچک از همه ی قوانین آزار دهنده ای هستند که همه ی ما ناچار به پیروی از آنها بوده یا هستیم، خصوصا نوجوانان.  اما علیرغم همه ی این سخت گیریها همه ی ما می دانیم که مادرانمان ما را دوست دارند و همه ی این سخت گیریها فقط به منظور کسب عادات خوب و حفاظت از ما در برابر خطرات دنیای پیرامونمان می باشد.

مادر بودن در دنیای کنونی بیش از پیش سخت است. با وجود تکنولوژی های پیشرفته ای امروزی در دنیای جدید  پیرامون کودکان و نوجوانان، نگرانی های بیشتری به وجود آمده است. جدای از صحبت در مورد این خطرات و وضع قوانین ویژه در مورد استفاده از این تکنولوژی ها، به کارگیری ابزارهای مشخص به والدین کمک می کند تا بتوانند از فرزندان خود در عصر تکنولوژی محافظت کنند.

به مناسبت روز جهانی مادر که مصادف با 8 می می باشد، ESET با نگاهی عمیق تر به بررسی نتایج تحقیقات اخیر خود در مورد والدین در عصر دیجیتال پرداخته است. به این منظور مادران چهار کشور ایالات متحده آمریکا، انگلیس، آلمان و روسیه را به منظور مشخص نمودن سخت گیر ترین آنها با یکدیگر مقایسه کرده است.

کودکان غربی قوانین سخت گیرانه تری دارند.

mother2

با توجه به آمار، به نظر می رسد مسئله ی عمده برای مادران در هر چهار کشور استفاده ی کودکان از شبکه های اجتماعی می باشد.در کشورهای غربی مادران به فرزندان خود اجازه نمی دهند که تا قبل از رسیدن به سن 11 سالگی به عضویت سرویس های آن لاین درآیند. تنها مادران روسی هستند که قوانین ملایم تری در این خصوص داشته و به کودکان خود مجوز ایجاد حساب های کاربری در سرویس های آن لاین را از سن 8.5 می دهند.

یکی دیگر از دغدغه های مادران امروزی، سن مناسب برای داشتن گوشی تلفن همراه می باشد. فرزندان آمریکایی و انگلیسی در این لیست در آخر قرار میگیرند، چرا که برای اولین بار تلفن همراه خود را در سن بالای 10 سال دریافت می کنند. آلمانی ها در سن 9.8 برای نخستین بار گوشی تلفن همراه را دراختیار فرزندان خود قرار می دهند. باز هم همانند قبل قوانین مادران روسی بسیار ملایم بوده و این مادران اجازه ی داشتن تلفن همراه شخصی را به دختران و پسران خود معمولا در زمان وارد شدن به سن 8 سالگی صادر میکنند.

اینترنت مطالب فوق العاده ای برای ارائه پیشنهاد می کند، اما اگر جستجو برای دریافت اطلاعات بدون نظارت صورت پذیرد، ممکن است بچه ها را با مطالب نامناسب و در بدترین حالت شکارچیان و مجرمان آن لاین مواجه کند. به منظور مقابله با این خطر، مادران هر چهار کشور حداقل در اولین دهه ی زندگی فرزندان خود در فضای مجازی چشم از آنان بر نمی دارند.

برای جستجو در اینترنت کوکان آلمانی می بایست تا رسیدن به سن 10.5 و کودکان آمریکایی و انگلیسی تا سن 10 سالگی منتظر بمانند. در حالیکه کوکان روسی می توانند از سن 8.5 در فضای مجازی بدون نظارت والدین خود جستجو کنند.

فقط پدران روسی هستند که نسبت به مادرانشان سخت گیر تر هستند!

mother3

سوالی که ممکن است در اینجا ذهن شما را مشغول کرده باشد پدران هستند! جای تعجب نیست که به نظر می رسد پدران آمریکایی نسبت به مادران قوانین ملایم تری دارند و چه برای جستجو در اینترنت بدون نظارت والدین، چه برای داشتن حساب کاربری در شبکه های مختلف اجتماعی و چه داشتن تلفن همراه یک سال زودتر از مادرانشان به فرزندان خود مجوز می دهند.

تحقیقات ESET نشان داده است که در مورد انگلیسی ها مادرانشان با اختلاف کمی نسبت به پدران سخت گیر تر هستند. این پدران مجوز داشتن حساب کاربری را در سن 10 سالگی به فرزندان خود می دهند در حالیکه سن مجاز از نظر مادران 11 می باشد. این تحقیقات همچنین نشان می دهد که بین پدران و مادران در مورد داشتن تلفن همراه و جستجو در فضای مجازی بدون نظارت والدین،  بیش از یک سال اختلاف وجود دارد.

اما در مورد زوج های روسی، بین پدران و مادران در خصوص تمامی فعالیت های پیش گفته اختلاف بسیار کمی وجود دارد.

این تحقیق در ژانویه سال 2016با تمرکز بر یک نمونه ی  1000 نفری از کشورهای آلمان، ایالات متحده آمریکا، انگلستان و روسیه انجام گرفته است. داده های به دست آمده از شرکت کنندگان آمریکایی، انگلیسی و آلمانی توسط Google Consumer Surveys گردآوری شده و اطلاعات به دست آمده از روسیه به کمک Merku جمع آوری شده است.

منبع : www.welivesecurity.com