پشتیبانی 24/7 :

031-36691964 | 021-88203003

جستجو

فقط نگرانی برای حفظ حریم خصوصی در دنیای مجازی کافی نیست، چگونگی حفظ امنیت آنها را بدانید

تیتر مطالب

سوال اول : چه کسی به داده های من دسترسی دارد؟
اگر این سوال در ذهن شماست و کسی نمی تواند به شما کمک کند اما احساس نگرانی می کنید، شما تنها نیستید.
با توجه به تحقیقی در سال 2016، بیش از 90 درصد از کاربران اینترنت در آمریکا تا حدی در مورد حفظ حریم خصوصی داده های خود نگران هستند.  تقریبا 70 درصد از آنهایی که مورد بررسی قرار گرفته بودند، از اینکه شماره آنها بخاطر عدم کنترل بر اطلاعاتشان در اینترنت منتشر شود، ابراز نگرانی کردند.
حتی بیشتر از آن با نگاهی به شبکه های های اجتماعی:  هشدار موجود این است که 96  درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی اخیر گفتند که اعتقاد زیادی به خدمات ارائه شده از شبکه های اجتماعی برای محافظت از اطلاعات کاربران ندارند.

privacy2
به طور مشابه، برای هر 9 نفر از هر 10 شهروند اروپایی، محرمانه بودن اطلاعات شخصی، ارتباطات آنلاین و رفتار آنها یک مسئله مهم است.
واکنش ها نسبت به آسیب پذیری منتشره شده  اخیر واتساپ، به تنهایی ثابت میکند که چگونه این موضوع به شدت برای هم کاربران نهایی و هم کارشناسان امنیتی پیچیده است.

چه زمانی بهتر از روز جهانی حفظ حریم خصوصی برای بررسی دقیق تر این موضوع، روز جهانی حفظ حریم خصوصی یک ابتکار جهانی برای ترویج فرهنگ آگاهی حریم خصوصی در جهانی که به طور فزاینده دیجیتالی شده می باشد.

در اینجا به چند راهنمایی برای تطابق امنیت آنلاین شما و نگرانی هایتان اشاره میکنیم:

اطلاعات خود را با استفاده از روشهای ایجاد کلمه عبور یا عبارت امنیتی مناسب، قفل کنید و عادت کنید به صورت دوره ای آنها را تغییر دهید. هرگز از پسوردهای مشابه برای چندین حساب کاربری خود استفاده نکنید. به طور ایده آل، حساب های کاربری محافظت شده با پسورد شما باید با ایجاد  فاکتورهای امنیتی دیگری در روند ورود شما، امن تر شوند. این لایه ی اضافه می تواند چیزی باشد که فقط شما می دانید، دارید و یا هستید، مثل پین کدها، تاییدیه های ورود اسمارت فون ها، توکن های امنیتی و یا احراز هویت با اثر انگشت.

privacy3
برای حفظ امنیت آنلاین خود، مرتبا تنظیمات حریم خصوصی خود را در وب سرویس ها و اکانتهای شبکه های اجتماعی  بررسی کنید و آنها را با توجه به حساسیت داده ها به صورت انتخابی تنظیم کنید.
وقتی که در آپ استورها جستجو می کنید، قبل از دانلود و آپدیت از مجوزهایی که برنامه نیاز دارد اطمینان حاصل کنید. به جای پذیرش کورکورانه شرایطی که با آن مواجه اید، سود و زیان بالقوه خود را در نظر بگیرید. اگر شکی دارید می توانید نظرات کاربران دیگر در رابطه با برنامه مدنظرتان را بخوانید.

هر آنچه که برای شما مقدم است و ترجیح میدهید در واقع مهم است که از نتیجه ی آن نیز آگاه باشید. اصلاح کننده ی سخت گیر خود باشید و فقط به خودتان اجازه ی انتشار مطلب، به اشتراک گذاری، نظردهی و … بدهید.

اگر با پیشنهاد وسوسه انگیزی منوط به انجام اقدامی فوری مواجه شدید، دست نگه داشته و در مورد منابع آنها و شرایط فکر کنید. اگر چیزی در اینترنت خیلی خوب و درست بنظر برسد، به احتمال زیاد، ممکن است کمپینی رقابتی غیرواقعی و یا اپلیکشن های افزایش محبوبیت جادویی باشند.

در نهایت، با تلاش های خود برای حفظ داده های حریم خصوصی، خودخواه نشوید، در عوض در مواقع به اشتراک گذاری اطلاعات مربوط دیگران، آنها را با ملاحظه به کار بگیرید.

با اینکه گروه های مختلفی از مردم به انواع مختلفی از عادت های ناامن آنلاین متمایلند، نیاز به آگاهی بیشتر به عنوان قدم اول در جهت بهبود امنیت، جهانی است. برای پشتیبانی از تلاش های روز جهانی داده های حریم خصوصی، از شما میخواهیم که این راهنمایی ها را با خانواده و دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید.

منبع : http://www.welivesecurity.com