پشتیبانی 24/7 :

031-36691964 | 021-88203003

جستجو

موج دیگری از بدافزارها اروپا را درگیر ساخت، این بدافزار عمدتا به دانلود باج افزار Locky مبادرت می ورزد.

تیتر مطالب

ESET LiveGrid® telemetry با تشخیص بدافزار JS/Danger.ScriptAttachment در چند کشور اروپایی همه را میخکوب کرد. قابل توجه ترین ارقام مربوط به Luxembourg (67%) Czech Republic (60%), Netherlands (54%), Austria (57%)  و UK (51%) می باشد.

نحوه ی طراحی تهدید ذکر شده به گونه ای است که با دریافت فایل ضمیمه ی ایمیل شروع به دانلود و نصب انواع مختلف بدافزارهای مخرب بر روی دستگاه قربانی می کند.

اگر کاربری هدف چنین حملاتی قرار گیرد، JS/Danger.ScriptAttachment تلاش می کند تا سایر کدهای مخرب را دانلود کند. اکثر این کدهای مخرب همانند باج افزار Locky  از خانواده ی crypto-ransomware ها هستند.

هدف JS/Danger.ScriptAttachment مشابه هدف Nemucod downloader، وارد کردن ضرباتی به اینترنت در سراسر جهان طی چند مرحله می باشد. اواخر ماه دسامبر سال 2015 و نیز در ماه مارچ 2016 ،ESET به عموم در مورد این تهدید هشدار جدی داد.

ESET باج افزارها را یکی از خطرناک ترین تهدیدات سایبری در حال حاضر عنوان کرده و به اعتقاد آن بعید به نظر می رسد در آینده ی قابل پیش بینی تغییری در این خصوص به وجود بیاید. بنابراین هم به کاربران خانگی و هم سازمانی توصیه ی اکید کرده است که کامپیوترها و نرم افزارهای خود را به روز نگاه داشته و از نرم افزارهای امنیتی قابل اعتماد استفاده کنند و همچنین به طور منظم از فایل های مهم خود نسخه ی پشتیبان تهیه کنند.

منبع: www.welivesecurity.com