پشتیبانی 24/7 :

031-36691964 | 021-88203003

جستجو

نشت اطلاعات (Data leakage ) – بخش اول

تیتر مطالب

بحث داغ این روزها در محافل IT، نشت اطلاعات و نگرانی از آن است.

اگر تاکنون درگیر این معضل نشده اید احتمالا از نزدیک شنیده اید و با فکر کردن به آن و تصور اینکه درگیر این اتفاق شویم معمولا برای لحظه ای دنیا تیره و تار می شود!!
با توجه به اینکه در دنیای امروز اطلاعات از ارزشمندترین و سرنوشت ساز ترین دارایی ها در سازمان محسوب می شوند افشای این اطلاعات نیز می تواند به همان میزان سرنوشت ساز و حساس باشد. امروزه اطلاعات فاش شده شامل داده های کارکنان/ مشتریان، اطلاعات مربوط به مالکیت، پرونده های پزشکی و … می باشد.
تحقیقات Juniper نشان می دهد که هزینه سالانه جهانی نشت اطلاعات در سال 2019 بیش از 2.1 تریلیون دلار در سطح جهان بوده است. در چند سال گذشته، بسیاری از حوادث در این زمینه رخ داده است که میلیون ها دلار برای شرکت ها هزینه داشته است. مجرمان سایبری در سال 2013 یک شرکت را مورد حمله قرار دادند و 40 میلیون رکورد اطلاعات کارت های پرداخت و 70 میلیون رکورد اطلاعات شخصی مشتریان را سرقت کردند که تا به حال 248 میلیون دلار ضرر به این شرکت گزارش شده است و همچنان ادامه دارد. از آنجایی که حجم داده ها در عصر دیجیتال به طور تصاعدی در حال افزایش است و نشت داده ها بیش از هر زمان دیگری رخ می دهد، جلوگیری از نشت اطلاعات حساس به یکی از مهمترین نگرانی های امنیتی برای سازمان ها و شرکت ها تبدیل شده است.
“منظور ازنشت داده ها، افشای عمدی یا سهوی اطلاعات محرمانه است که تهدیدی جدی برای سازمان ها محسوب می شود و خسارات قابل توجهی را به دنبال دارد و تا سال ها می تواند سازمان را دچار مشکل نماید.”
در ادامه تهدیدات ناشی از نشت داده های سازمانی، بررسی علل آن، سیستماتیک کردن و ارائه راه حل ها برای تشخیص و پیشگیری از نشت داده ها ارائه می گردد.

**شرکت مهندسی پانا، به عنوان نماینده رسمی و توزیع کننده چندین برند مطرح DLP ونرم افزارهای رمزنگاری و تجربه پیاده سازی این محصولات در سایت های بزرگ و حساس، به صورت تخصصی و بنابر نیاز سازمان شما، در این زمینه آماده مشاوره و ارائه خدمات می باشد.

با ما تماس بگیرید:
021-88873951
031-36691964
www.panaco.ir
آرامش در پناه امنیت