پشتیبانی 24/7 :

031-36691964 | 021-88203003

جستجو

نقص ایمنی آیفون و اجازه دسترسی به عکسها و مخاطبین

تیتر مطالب

نقص ایمنی iPhone به هرکسی اجازه می دهد تا به عکس ها و مخاطبان تلفن همراه شما دسترسی داشته باشد.

خبرگزاری ibtimes به کاربران Apple iPhone 6S  و  6S Plus نسبت به نقص ایمنی این محصولات که به مهاجمان این امکان را می دهد که از طریق قفل صفحه نمایش به اطلاعات شخصی کاربران از جمله عکس ها و مخاطبان تلفن همراه دسترسی پیدا کنند ، هشدار داد. Jose Rodriguez محقق امنیتی ، متوجه شد که این نقص (bug) به تمامی نسخه های نرم افزاری مربوط می شود از جمله نسخه ی اخیر  9.3.1 .

زمانی که iphone با کلمه ی عبور قفل می شود ، باز کردن قفل صفحه نمایش به کمک نرم افزار  Apple’s voice recognition software siri امکان پذیر است.این برنامه زمانی که کاربر از طریق siri  ،از twitter می خواهد آدرس های ایمیل را برای آن پیدا کند فعال می شود. مثلا “gmail.com” که لیستی از لینک های معتبر را به نمایش می گذارد.کاربر با کمک 3D- Touch می تواند بر روی این لینک ها کلیک کند در اینجا یک pop-up menu حاوی گزینه های  Add to Existing Contact و Create a New Contact به نمایش در می آید.با انتخاب این گزینه ها ، منو، لیست مخاطبان تلفن همراه قفل شده را به نمایش می گذارد و چنانچه iPhone امکان انتخاب عکس برای مخاطبان را نیز داشته باشد دسترسی به تمامی عکس های دستگاه نیز امکان پذیر می شود.

خوشبختانه این نقص فقط دستگاه هایی را تحت تاثیر قرار می دهد که مجوزهای مرتبط siri برای دسترسی به این برنامه ها را دارد. در زمان نگارش این مقاله به نظر می رسد هنوز یک راه حل مشخص برای این مشکل وجود نداشته باشد، اگرچه کاربران نگران می توانند به منظور اطمینان از اینکه قربانی این نقص ایمنی نشوند، به طور کامل siri را از روی صفحه نمایش خود غیر فعال سازند.

پس از به روز رسانی نسخه 9.3 نرم افزار، کاربران با نواقص و اشکالاتی روبه رو شده اند. اخیرا شرکت Apple مجبور به انتشار نسخه ی iOS 9.3.1   شده تا به این وسیله بتواند این مسئله ی همه گیر که در آن برنامه ها ، یا حتی دستگاه هایی را که با کلیک بر روی این لینک ها دچار مشکل شده اند ، حل کند.

منبع : www.ibtimes.co.uk