پشتیبانی 24/7 :

031-36691964 | 021-88203003

جستجو

*هشدار* شیوع نسخه جدید باج‌افزار STOP

تیتر مطالب

باج‌افزار STOP (djvu)، فعال‌ترین و شایع‌ترین باج‌افزار سال 2019 شناخته شده است. در سال جدید میلادی نیز این باج‌افزار بسیار فعال بوده و افراد زیادی درگیر آن شده‌اند. این باج‌افزار دارای نسخه‌های گوناگونی است و تاکنون بیش از 200 نسخه مختلف از آن شناسایی شده است. در نسخه‌های جدید این باج‌افزار، پسوندهای TOPI و KODC به انتهای فایل‌های رمز شده افزوده شده و پیغامی مشابه شکل زیر نمایش داده می‌شود.

Stop ransome
در روزهای اخیر تعداد زیادی از مراکز و کاربران ایرانی به این باج افزار آلوده شده اند. عمدتاً این باج افزار از طریق اجرای برنامه های کرک شده، keygenها، activatorها، فایل های نصب جعلی برنامه ها و اجرای فایل های پیوست آلوده پستهای الکترونیکی منتشر می شود. بنابراین توصیه می شود کاربران حتماً از منابع مطمئن اقدام به تهیه برنامه های مورد نیاز خود نموده و از سایتهای غیر مطمئن برای دانلود برنامه ها استفاده نکنند.
در صورتی که سیستم آلوده شده توسط این باج افزار به اینترنت دسترسی نداشته باشد، احتمال بازیابی اطلاعات بیشتر است. برخی از نسخه های این باج افزار با داشتن دسترسی به اینترنت با دامنه ring2.ug برای مبادله کلید رمزنگاری ارتباط خواهد داشت. بنابراین به منظور کاهش هر چه بیشتر خسارات ناشی از این گونه باج افزار بهتر است هرچه سریعتر ارتباط با این دامنه مسدود گردد.

منبع :

مرکز ماهر