پشتیبانی 24/7 :

031-36691964 | 021-88203003

جستجو

هشدار فایرفاکس به کاربران هنگام بازدید از وب سایت های مخرب

تیتر مطالب

مرورگر وب فایرفاکس به بازدید کنندگان وب سایتی نسبت به نقض اطلاعات توسط آن وبسایت هشدار داد.
در حالیکه ویژگی « Breach Alerts » اخطاری برای یک وبسایت منتشر می کند، اما در عین حال مانع بازدید کاربران از آن نمی شود.
یکی از توسعه دهندگان Mozilla در مقاله ی خود می گوید : “این فرمتی است که قصد داریم  از آن جهت نمونه سازی اولیه UI استفاده نماییم و جریان تعامل ویژگی جدیدی در فایرفاکس است که به کاربران زمانی که اطلاعات آنها در معرض خطر نقض اطلاعات ویا سرقت هستند، هشدار می دهد.
هشدارهایی که در حال حاضر در مرورگر، در حال اجرا هستند، بر اساس داده های ارائه شده توسط وبسایت HIBP که نقض های اطلاعاتی را ردیابی می کند به کاربران اخطار می دهد.
Troy Hunt، از محققین امنیتیHIBP، این گزارش را تأیید نموده است و می گوید: “فایرفاکس فقط به دنبال آن است که کدام سایت ها اطلاعات و داده ها را نقض می کنند و ما در مورد روش های دیگر استفاده از داده ها در آینده بحث خواهیم کرد. او به نقل از Engadget اضافه می کند که، آنها دسترسی گسترده ای دارند و این اطلاعات را از طریق فایرفاکس به نمایش می گذارند، که این یک راه عالی برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مواجهه با موارد نقض اطلاعات است.”
Troy Hunt 768x563
کاربرانی که قصد استفاده از این نسخه پیشرفته فایرفاکس و دریافت ویژگی های آن برای یک درایو تست را دارند  می توانند آن را از GitHub دانلود کنند و  سپس کامپایل و وارد فایرفاکس شوند.
این افزونه شامل یک فیلد ورودی است،جایی که کاربران می توانند زمانی که ممکن است تحت تأثیر نقض آتی باشند از طریق هشدارهای ایمیل مطلع شوند. Subramanya افزود که این عملکرد برخی نگرانی های امنیتی را افزایش می دهد”به این دلیل که لازم است کاربران یک آدرس ایمیل برای دریافت اعلان ها ارائه دهند”.
Firefox LinkedIn
در حال حاضر هیچ برنامه ای که هشدارها را به نسخه استاندارد فایرفاکس ارجاع دهد وجود ندارد. با این حال، هنگامی که این ویژگی به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گیرد، آماده است  تا به عنوان یک یاد آوری ثابت برای هک هایی که از طریق وب سایت های خاصی رخ می دهند، عمل کند. با توجه به رخداد مکرر آن، نقض های امنیتی برای پیگیری آسان نیست، اما فایرفاکس قصد ورود به آن را دارد.
در آخرین لیستی از وب سایت های هک شده،وبسایت Imgur هفته گذشته تایید کرد که آدرس ایمیل و گذرواژه 1.7 میلیون حساب کاربر در سال 2014 به سرقت رفته است.
در همین حال، فایرفاکس اخیرا چند هفته پرحادثه رو پشت سر گذاشته و طبق آمار ماه اکتبر حدودا کمی بیش از 6 درصد از سهم بازار مرورگر در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است. در 14 نوامبر، موزیلا نسخه جدید فایرفاکس را به نام Firefox 57 یا Quantum  منتشر کرد و آن را “بزرگترین به روز رسانی انجام شده  از زمان انتشار Firefox 1.0 در سال 2004 ” عنوان کرد.

 

منبع : https://www.welivesecurity.com/