پشتیبانی 24/7 :

031-36691964 | 021-88203003

جستجو

پایان هفته سخت برای کاربران سوفوس: جلوگیری آنتی ویروس سوفوس از دسترسی کاربران ویندوز به صفحه کاری

تیتر مطالب

آنتی ویروس سوفوس دسترسی کاربران ویندوز را از ورود (Logging in) به سیستم قطع کرد.

کاربران ویندوزی که از آنتی ویروس سوفوس استفاده می کنند، پس از خطای false positive که دسترسی آنان را به فایلwinlogon.exe محدود ساخته بود، آخر هفته ی شلوغ و خسته کننده ای را پشت سر گذاشتند.

این خطا و مشکل خشم کاربرانی را که نمی دانستند به چه علت برای ورود به سیستم های کامپیوتر خود دچار مشکل شده اند، برانگیخت.

تیم سوفوس صبح روز یکشنبه اعلام کرد ، Update فوری به منظور رفع مشکل پایگاه داده ی virus signature و حذف شناسایی ویروس ساختگی و دروغین، فراهم خواهد کرد.

مشخص شده است که علت اصلی این مشکل، Sophos signature می باشد که  C:WindowsSystem32winlogon.exe بوده و آلوده به تروجان جاسوس افزار Troj/FarFli-CT شده است و دسترسی ویندوز به فایل های حیاتی آن را که به طور بالفعل قابل اجرا برای  Logon screen می باشد را مسدود ساخته است.

به این ترتیب، کاربران بدون وجود هیچگونه سرنخی از آنچه اتفاق افتاده ،ساعت ها به صفحه نمایش سیاه و سفید خود خیره ماندند.

کاربرانی که هنوز هم این خطا را دریافت می کنند، می توانند با مراجعه به صفحه پشتیبانی سوفوس جزئیات بیشتر را دریافت نمایند. ساده ترین راه برای رفع این مشکل بوت کردن ویندوز در حالت ایمن (boot Windows in Safe Mode )، غیر فعال کردن سرویس های آنتی ویروس سوفوس، بوت دوباره، ورود، اجرای آنتی ویروس و دریافت به روز رسانی فوری به منظور حذف ویروس ساختگی شناسایی شده توسط آنتی ویروس می باشد.

بنا به گزارش Sophos support topic ، تنها کاربرانی که از پلت فرم  Windows 7 SP1 – 32-bit استفاده می کنند گرفتار این مشکل شده اند.

منبع : news.softpedia