پشتیبانی 24/7 :

031-36691964 | 021-88203003

جستجو

چند پیشنهاد امنیتی برای خرید آنلاین امن و مطمئن

تیتر مطالب

این روزها خرید آنلاین با پیوستن روز افزون مصرف کنندگان به شبکه ی جهانی وب  به یکی از بزرگترین کسب و کارها بدل گشته است.این آمار به ویژه در کشورهایی که در آنها اقتصاد الکترونیکی رواج بیشتری دارد به یکی از رایج ترین روش های خرید تبدیل شده است.

برای مثال بر اساس گزارش OC&C Strategy Consultants درآمد حاصل از فروش آنلاین paypal  و google ، بازارهای خرده فروشی آنلاین در آمریکا ، انگلستان ، چین و آلمان تا سال 2018 به 645  بیلیون پوند خواهد رسید.

لازم به یادآوری نیست که این آمار و ارقام توجه مجرمان سایبری را به خود جلب کرده است.

با توجه به این مشکلات، در زیر  پیشنهادهای امنیتی برای یک خرید امن و مطمئن ارائه شده است :

1. خرید از برندهای مورد اعتماد که شهرت خوبی دارند.

برای خرید آنلاین بهترین پیشنهاد، خرید از برندها و فروشگاه هایی است که از شهرت خوبی برخوردارند. با خرید از چنین برندهایی نه تنها از کیفیت و قیمت محصولات مطمئن هستید، بلکه می توانید اطمینان داشته باشید که این وب سایت ها از امنیت بالایی برخوردار هستند.

البته مراقب باشید،  چراکه بسیاری از مجرمان سایبری با طراحی وب سایت های تقلبی به دنبال فریب کاربران می باشند. این اقدامات با توجه به تحقیقات سال گذشته ی شرکت google قابل توجه می باشد. بر اساس این تحقیقات 45% وب سایت های فیشینگ موفق به دریافت اطلاعات کاربران شدند.

2. توجه به https URL و نماد ها و عبارات امنیتی

https هایی که توسط Netscape طراحی شده اند ، پروتکل های امنیتی آنلاینی هستند که اطلاعات را به منظور حفظ محرمانگی و امنیت داده ها رمزگذاری می کند.در اغلب موارد، از کاربران درخواست می شود که با وارد کردن یک عبارت امنیتی در URL، وارد شوند.( اگر این عبارت امنیتی درخواست نشود باید نسبت به تقلبی بودن وب سایت تردید کرد).

حرف “s” در https ، در حقیقت برای امنیت بیشتر است.وب سایت هایی که از https استفاده می کنند امن هستند چراکه از SSL (Secure Sockets Layer) که هرنوع اطلاعات وارد شده را رمزگذاری میکنند ، برای مثال اطلاعات حساب بانکی کاربران، استفاده می کنند.

3. در برابر پیشنهادات وسوسه انگیز مقاومت کنید.

همه ی ما در برخورد با پیشنهادات ویژه ی فروش و تخفیفات قابل ملاحظه هیجان زده شده و مایل نیستیم آن پیشنهاد ویژه را به راحتی از دست دهیم.

اما این پیشنهادات نادر هستند.بنابراین شرط عقل این است که در مواجهه با چنین پیشنهاداتی جانب احتیاط را نگه داریم به دلیل اینکه بسیاری از کلاهبرداران با ارائه ی این پیشنهادات وسوسه انگیز در پی فریب کاربران می باشند. در بسیاری از این موارد این مجرمان به سادگی کنترل دستگاه کاربر را به دست می گیرند.

پیشنهاد می شود که در زمانهایی که فروش ویژه ی محصولات بازار گرمی دارد، برای مثال تخفیفات فروش به مناسبت جشنواره های مختلف، نسبت به موقعیت های عادی بیشتر هوشیار و مراقب باشید هرچقدر برند انتخابی شناخته شده تر و URL امن تر باشد، اطمینان به وب سایت بیشتر خواهد بود. در غیر اینصورت بهتر است خرید از آن وب سایت را فراموش کنید.

 4. به جای استفاده از Wi-Fi های عمومی از دستگاه تلفن همراه شخصی خود استفاده کنید.

Wi-Fi های عمومی در رستورانها، کافی شاپ ها و فروشگاه ها بدون پرداخت هزینه در دسترس عموم قرار داده می شود. زمانی که صحبت از خرید آنلاین می شود، تمامی ویژگی های Wi-Fi های عمومی کنار رفته و خطراتی که کاربران را تهدید می کند به میان می آید. شگفت زده خواهید شد اگر بدانید که hotspot  ها تا چه اندازه خطرناک بوده و چقدر حمله به آنها آسان می باشد.

راه حل هایی برای حل آسیب پذیریهای Wi-Fi های عمومی وجود دارد اما به طور کلی به منظور خرید آنلاین بهتر است از Wi-Fi های عمومی استفاده نکنید.

منبع: www.welivesecurity.com