پشتیبانی 24/7 :

031-36691964 | 021-88203003

جستجو

کارمندان بزرگترین تهدید برنامه های امنیت سایبری سازمانهای بزرگ

تیتر مطالب

با توجه به تازه ترین تحقیقات Niux ، یکی از بزرگترین تهدیدات سازمانهای بزرگ در زمینه ی امنیت سایبری ، کارمندان این سازمانها می باشند.

مطابق نظرسنجی صورت گرفته در این زمینه، با عنوان حفاظت از اطلاعات: امنیت سایبری داخلی از دیدگاه رهبری سازمانهای بزرگ برای تغییر روش های حفاظت از  اطلاعات، مشخص کرد که 93% از پاسخ دهندگان بر این عقیده بودند که کارکنانشان بزرگترین خطر سایبری می باشند.

با وجود این دیدگاه، براساس نظر سنجی صورت گرفته، صرفنظر از تلاشهای امنیتی سازمان از طریق فناوریها و دستورالعمل ها، تهدیدات داخلی به عنوان مزاحمان دائمی در نظر گرفته شده اند.

زمانی که در مورد راه حل این مسئله صحبت شد، 39% از پاسخ دهندگان عامل ترس را به عنوان یکی از اَشکال کاهش ریسک برشمردند.

به گزارش Niux، بر این اساس، در طول 12 ماه گذشته، یک تغییر قابل توجه برای تمرکز بر روی امنیت اطلاعات سازمانها صورت پذیرفته است.

برخورد با اینگونه تهدیدات رشد قابل ملاحظه ای داشته است. 71% از کارشناسان این حوزه عنوان کرده اند که در حال حاضر مجموعه ای از سیاستهای مبتنی بر این آسیب پذیریها را تنظیم کرده اند.

کیت لوری، معاون ارشد business threat intelligence and analysis شرکت Niux  : یافته های این گزارش به هیچ وجه عجیب نیستند.این یافته ها بیانگر همان مسائل و نگرانی هایی هستند که ما هر روز به مشتریانمان گوشزد می کنیم.

ابتدا به لطف پروفایل های عمومی Chelsea Manning و  Edward Snowden آگاهی بیشتری نسبت به تهدیدات داخلی ایجاد گردید.این حتی از سرقت اطلاعات نیز ساده تر است برای مثال شما می توانید در چند ثانیه نسخه ای از فایل های کلیدی بر روی thumb drive ذخیره کنید.

دیگر یافته های این نظر سنجی عبارت است از افزایش محبوبیت برنامه ها و طرح های BYOD ، که به موجب آن کارمندان به استفاده از دستگاه های خود در محل کار تشویق می شوند.

Niux به این موضوع اشاره کرد که 84% از پاسخ دهندگان برای سازمانهایی کار می کنند که در حال حاضر از  BYOD policy استفاده می کنند.که از 69% در سال 2014 به 84% در سال 2015 ارتقا یافته است.

این رویکرد در حالی که عملیاتی بوده و برای سازمانها نیز مفید، اما خطرات امنیتی خاصی را نیز به همراه دارد.

منبع :www.welivesecurity.com