پشتیبانی 24/7 :

031-36691964 | 021-88203003

جستجو

6 راه برای ایمن سازی بیشتر مرورگر Chrome در برابر تهدیدات سایبری

تیتر مطالب

مررگر کروم یکی از امن ترین مرورگرهای موجود است. این برنامه با اطلاع رسانی خطرات احتمالی از کاربران در برابر وب سایت های مخرب محافظت می کند، بروزرسانی خودکار دارد و به طور کلی رویه مطلوبی در محافظت از داده ها ارائه می دهد. با این حال، هیچ مرورگری به اندازه کافی ایمن نیست.
تقریباً همه مرورگرها ( Chromeنیز از این قاعده مستثنی نیست) اطلاعات شخصی شما را جمع آوری کرده و به اشخاص ثالث می فروشند. اما هیچ مرورگری به اندازه Chrome ایمن نیست. این را هم باید گفت که هکرها می دانند حتی اگر از نرم افزارها و مرورگرهای امن هم استفاده کنند چگونه وارد سیستم شوند.
در زیر 5 راه آسان برای ایمن ترو خصوصی تر کردن مرورگر Chrome  بیان شده است.

از یک گذرواژه جداگانه Chrome استفاده کنید.

مرورگر کروم خودش یک رمز عبور داخلی ارائه می دهد، اما بهتر است از یک رمز جداگانه استفاده کنید. اولا، امنیت آن در برابر افراد بیگانه بیشتر است. دوما  هر کسی که مرورگر Chrome شما را باز می کند، می تواند به هر حسابی که با آن رمز عبور وارد آن شده اید دسترسی پیدا کند. در نهایت اگر دستگاه شما به سرقت برود، همه کارت های شما به روی آنها باز می شود.
یک گذرواژه جداگانه تضمین می کند که حتی کسانی که به سیستم و حساب Chrome دسترسی دارند نمی توانند به سایر اکانتها وارد شوند.

قابلیت ردیابی وب سایت را غیرفعال کنید.

بسیاری از وب سایت ها اطلاعات کاربران را برای اهداف بازاریابی جمع آوری می کنند. با این ادعا که تبلیغات مرتبط  و در نتیجه تجربه کاربری بهتری در وب سایت به استفاده کننده ارائه می دهند.
برای اینکه فعالیت های خود را از اشخاص ثالث دور نگه دارید، می توانید ردیابی وب سایت را غیرفعال کنید. برای انجام این کار، به تنظیمات Chrome خود بروید ، روی “Privacy and security” کلیک کنید و “Do not track” را فعال کنید.

کوکی ها را به صورت دوره ای پاک کنید.

کوکی ها برای کمک به ایجاد یک تجربه شخصی تر و دوستانه در اینترنت وجود دارند.  برخی از کوکی ها موقتی هستند و بلافاصله پس از خروج از وب سایت پاک می شوند، بنابراین نباید خیلی نگران این موارد باشید.
با این حال، برخی از کوکی ها پایدار هستند و تا زمانی که خودتان آنها را حذف نکنید، در مرورگر شما باقی می مانند. کوکی های مداوم معمولا همه اطلاعات شخصی حتی اطلاعاتی شامل شماره کارت اعتباری یا گذرواژه را ذخیره می کنند. برای اطمینان از دسترسی هیچ وب سایتی به چنین اطلاعات مهمی، هر چند وقت یکبار کوکی های مرورگر خود را حذف کنید.

تعداد برنامه های افزودنی مورد استفاده خود را محدود کنید.

زمانی که افزونه ای در مرورگر نصب می شود، درواقع امنیت داده های سیستم با امنیت افزونه مرتبط می شود.
بهتر است تعداد افزونه هایی را که در مرورگر Chrome خود استفاده می کنید محدود کنید. برای حفط امنیت بهتر است به جای استفاده از برنامه های افزودنی مرورگر از برنامه های کاربردی دسکتاپ استفاده کنید. اگر از برنامه افزودنی یا وب سایت استفاده میکنید برای حفظ امنیت و جلوگیری از آسیب پذیری های احتمالی برنامه های خود را مدام بروزرسانی کنید.

فقط از وب سایت های امن بازدید کنید.

برخی از وب سایت ها هیچ گونه رمزنگاری ندارند، که باعث می شود داده های شما در چنین وب سایت هایی بسیار آسیب پذیر باشد. به عنوان مثال، اگر رمز عبور یا اطلاعات کارت اعتباری خود را در وب سایتی که رمزنگاری نشده است وارد کنید، مدیر وب سایت می تواند به راحتی همه این داده ها را مشاهده کند. برای اطمینان از امنیت وب سایت، آدرس اینترنتی آن را بررسی کنید. باید با “https”  شروع شود. همچنین، مطمئن شوید که یک نماد قفل کوچک در ابتدای URL وجود دارد که نشان می دهد وب سایت رمزنگاری شده است.

در حالتincognito  مرور کنید.

وقتی در Chrome هستید، تاریخچه مرورگر شما خصوصی است اما در واقع می توان آن را به اشخاص ثالث فروخت. به همین دلیل ایده خوبی است که هر از گاهی تاریخچه خود را حذف کنید.
با حالت incognito، سابقه ذخیره نمی شود و دیگر لازم نیست بصورت مداوم آن ها را حذف نمود. اگرچه مرور در حالت ناشناس از هیچ چیز بهتر است، اما راه حل مناسبی نیست، در بخش بعدی با جزئیات بیشتری توضیح خواهیم داد.

از VPN استفاده کنید.

در حالی که حالت ناشناس باعث امنیت بیشتر می شود، اما 100٪ ایمن نیست. زیرا آدرس IP پنهان نیست و رمزگذاری اضافی ارائه نمی شود. برای اینکه امنیت را یک گام جلوتر ببرید، بهتر است از VPN استفاده کنید.VPN به معنای “virtual private network” است. در واقع یک ابزار امنیتی است که در حفاظت از داده ها بدون توجه به مرورگر یا شبکه عالی است.

نتیجه:

همانطور که در این متن ذکر شد، مرورگر Chrome به تنهایی از امنیت بالایی برخوردار نیست.  به علاوه، هکرهای باتجربه به راحتی می توانند از اقدامات امنیتی داخلی Chrome عبور کنند. پس برای ایمنی بیشتر  این متن را مطالعه کنید و همیشه مراقب تهدیدات احتمالی باشید.

 

با ما تماس بگیرید:
021-88873951
031-36691964
www.panaco.ir
آرامش در پناه امنیت

 

منبع:

Home