پشتیبانی 24/7 :

031-36691964 | 021-88203003

جستجو

88 درصد از مردم در برابر تهدیدات داده ها، احساس آسیب پذیری دارند.

تیتر مطالب

هرچند طبق گزارش Thales’ 2017 Data Threat ، آگاهی سازمانها نسبت به تهدیداتی که برای داده ها و اطلاعات وجود دارد، بیشتر و بیشتر شده است.
88 درصد از پاسخ دهندگان که تعداد قابل توجهی هم هستند، خود را در برابر تهدیدات آسیب پذیر می دانستند و 9.1 درصد از آنها بیش از دیگران این احساس را داشتند. این تعداد به میزان زیادی بیشتر از تعداد واقعی آسیب ها و نقض اطلاعاتی است که وجود داشته است.
26 درصد از پاسخ دهندگان اعلام کردند که سازمان آنها سال گذشته دچار نقض داده ای شده است، که نسبت به سال 2016، 21،7 درصد افزایش داشته است.
علاوه بر این از هر سه نفر پاسخ دهنده، دو نفر از آنها اعلام کرده اند، نقض اطلاعات و آسیب داده ای را تجربه کرده اند که تقریبا نسبت به سال 2016، 7درصد افزایش داشته است.
یک تحلیلگر سیستم های امنیتی معتقد است این آمار و ارقام منبعی است که نشان می دهد نقض داده ای و به خطر افتادن اطلاعات در هر سیستمی می تواند رخ بدهد.
این آمار تنها در کشور ایالات متحده کمتر از میانگین جهانی است و نشان می دهد که در این کشور نقض داده ای نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.
یکی از نتایجی که این گزارش داشت این بود که 73 درصد از پاسخ دهندگان که به نسبت تعداد 58درصدی سال 2016 افزایش داشته، گفته اند که برای حفظ امنیت هزینه های بیشتری نسبت به قبل پرداخت خواهند کرد.
برآورد شده است هزینه ای که یک حمله سایبری بزرگ به اقتصاد جهانی وارد می کند حدود 53 بیلیون دلار خواهد بود، بنابراین هزینه بیشتر برای امنیت معقولانه خواهد بود. در طی چند سال اخیر هم آمار نشان از این افزایش هزینه دارد، اما التزام به آن نیازمند برنامه ریزی دقیق می باشد.
این محقق می گوید : متاسفانه برخی سازمان ها هزینه هایی را برای راه حل هایی که در گذشته کاربرد داشته و جوابگو بودند صرف می کنند، اما این راه حل ها لزوما برای تهدیدات جدید و مدرن کارساز نخواهند بود.
سازمان ها و شرکت ها باید بودجه بیشتر خود را عاقلانه هزینه کنند، ابتدا باید نقاط ضعف خود را شناسایی کنند و سپس اقدام به تخصیص منابع کنند.

 

منبع : https://www.welivesecurity.com