پشتیبانی 24/7 :

031-36691964 | 021-88203003

جستجو

Google Chrome به کابران این امکان را می دهد تا یادداشت هایی را به رمزهای عبور اضافه کنند.

تیتر مطالب

گوگل  در حال آزمایش ویژگی جدیدی در مرورگرکروم است.
این ویژگی این امکان را به کاربران می دهد که شرایط رمز عبور ذخیره شده را ویرایش و اطلاعات بیشتری مانند آدرس‌های ایمیل مرتبط با حساب، سؤالات و پاسخ‌های امنیتی یا سایر اطلاعات مورد نظر هنگام ورود را اضافه کنند.

google1

گوگل در حال حاضر در حال آزمایش این ویژگی به وسیله تعدادی از کاربران می باشد زیرا در همه مرورگرها این ویژگی دیده نمی شود.

راحتی یا امنیت؟

دلایل زیادی برای استفاده از این ویژگی وجود دارد، اما هنوز مشخص نیست که اضافه کردن این موارد به رمز عبورتا چه اندازه باعث افزایش امنیت می شود.
بدافزار RedLine می‌تواند پایگاه های داده مرورگرکروم را به سرقت ببرد بنابراین اگر این نوت ها با آنها همراه باشد، آنها نیز آسیب پذیر خواهند بود.
کاربرانی که اطلاعاتی پرخطر مرتبط با رمز عبور را وارد می کنند، این ویژگی به طور بالقوه خطر هک شدن سایرحساب هایشان را هم افزایش می دهد.

توجه داشته باشید اگر مهاجمان لیستی از رمزهای عبور ذخیره شده را داشته باشند اما کاربران از احراز هویت چند عاملی استفاده کنند، نمی توانند از رمز عبور هیچ استفاده کنند.
به نظر می رسد اگر کاربران کدهای پشتیبان MFA یا سایر اطلاعات حساس را در قسمت یادداشت‌ها ذخیره کنند، به مهاجمان امکان دسترسی راحت تر داده می شود.

 توجه:

اگر علاقه مند به آزمایش این ویژگی در Chrome Canary هستید، توجه داشته باشید که انتشار آن به صورت مرحله‌ای است، بنابراین ممکن است  در نسخه 101 قابل مشاهده نباشد.
جزئیات بیشتر در مورد این ویژگی مانند تاریخ انتشار و لایه های امنیتی که از آن محافظت می کند در آینده منتشر خواهد شد.

منبع:
https://www.bleepingcomputer.com