پشتیبانی 24/7 :

031-36691964 | 021-88203003

جستجو

افزایش حملات مخرب Macro

تیتر مطالب

به گزارش شرکت مایکروسافت ، در ماه های اخیر روند رو به رشد Macro Downloader تقریبا 501,240 سیستم را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است. این بدافزار به طور معمول به وسیله ی فایل پیوست هرزنامه ها به کامپیوترها وارد شده که در آن کاربر از طریق تکنیک های مهندسی اجتماعی به روی این بدافزار باز شده و بد افزار Macro به این ترتیب به فایل ها و اسناد کاربر دسترسی پیدا میکند. درنهایت Macro  برنامه های اضافی را دانلود کرده و کامپیوتر در معرض خطر قرار میگیرد.

بنا به گزارش مایکروسافت آمریکا و انگلیس کشورهایی هستند که بیشترین آسیب را دیده اند. این آمار به ترتیب برابر 106,387 و 125,665  برای این کشورها می باشد. کشورهای آسیب دیده ی بعدی مکزیک، لهستان، ایتالیا، فرانسه، آلمان، کانادا و استرالیا می باشند.

احتیاط بهترین راه مقابله با این بد افزار می باشد. Win Beta  به این موضوع که با وجود متخصصین امنیت آگاه درحالیکه تعداد زیادی از افراد  Email های ناشناس را حتی باز هم نمیکنند در این میان هنوز افرادی هستند که این اشتباه را مرتکب می شوند.

شرکت مایکروسافت برای مدیران امنیتی سازمانهای اقتصادی پیشنهاداتی در این زمینه دارد.در کنار به روز رسانی ویندوز و آفیس پیشنهاد مایکروسافت از بین بردن نسخه های قدیمی آفیس می باشد.

بالاتر از همه ی اینها از اینکه کامپیوترتان به وسیله ی یک نرم افزار امنیتی قوی محافظت می شود اطمینان حاصل کنید علاوه بر آن نسبت به دریافت  ایمیل های مشکوک نیز حساس باشید.

منبع :www.welivesecurity.com